O predaj ojazdených áut majú Slováci obrovský záujem. Rastie aj predaj starších elektromobilov
Skupina AURES Holdings, prevádzkovateľ siete autocentier AAA AUTO a Mototechna, dosiahla v prvých troch štvrťrokoch 2025 historicky najlepšie výsledky.
Za 9 mesiacov, teda do konca septembra predala 86 226 áut, čo je o 300 viac ako za celý posledný predcovidový rok 2019 – ten používa firma ako referenčný rok. Tohtoročný tretí kvartál bol zároveň najsilnejším tretím štvrťrokom v histórii spoločnosti, kedy predaj po prvýkrát prekonal hranicu 30-tisíc vozidiel. Okrem pokračujúcej expanzie a digitalizácie vníma spoločnosť ako dôvod svojho úspechu aj rozvoj segmentácie ponuky automobilov a skupín zákazníkov.

„Tento rok potvrdzuje, že naša stratégia rozvoja a segmentácie zákazníkov funguje na všetkých trhoch. Rastieme v Českej republike, na Slovensku i v Poľsku, pričom si udržiavame vysokú úroveň spokojnosti zákazníkov,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings.
Rozširovanie siete
Skupina v súčasnosti pôsobí vo viac ako 70 lokalitách v štyroch krajinách, vrátane troch call centier a piatich importno-exportných centier. Ponúka viac ako 19 000 áut a denne predá vyše 340 vozidiel. Zhruba podobný počet vozidiel denne nakúpi. Najväčší medziročný nárast predajov zaznamenala v Českej republike, výrazne však stúpli aj v Poľsku a na Slovensku.
Zaujímavou novinkou sú expresné pobočky AAA AUTO v menších mestách, ktoré umožňujú rýchlejší a pohodlnejší nákup auta. Tento koncept na Slovensku spoločnosť nasadila v Dunajskej Strede, kde sa medzičasom pretransformoval na plnohodnotnú pobočku. Ďalšie dve expresné pobočky sa pripravujú v Ružomberku a Prievidzi.
Nezávisle overené vozidlá
Podľa Karolíny Topolovej sú kľúčom k úspechu nielen sieť a technológie, ale aj rastúca dôvera zákazníkov. „Sme jediným hráčom na sekundárnom trhu, ktorý pravidelne meria ukazovateľ Net Promoter Score (NPS). Vďaka spolupráci so spoločnosťami Cebia v Českej republike a CarVertical v Poľsku a na Slovensku získavajú naši zákazníci na ponúkané vozidlá bezplatne nezávislé overenie ich histórie. To výrazne posilňuje istotu pri nákupe a pozitívne sa odráža následne aj v hodnoteniach na Google.“
Ako sme sa dozvedeli, preverovanie sa týka aj kapacity batérie a firma zistila, že aj po 5 rokoch má väčšina elektrických vozidiel kapacitu batérie okolo 90 % pôvodnej hodnoty.
Segmentácia: kľúč k dlhodobému rastu
Podľa Petra Vaněčka, generálneho riaditeľa a člena predstavenstva AURES Holdings, sa hlavným motorom rastu stala sofistikovaná práca so zákazníckymi segmentmi. „Segmentácia nám umožňuje presne pochopiť potreby jednotlivých skupín – od mladých začínajúcich vodičov, až po starších zákazníkov nad 65 rokov. Vďaka tomu môžeme lepšie zacieliť našu ponuku a komunikáciu,“ vysvetľuje Vaněček.

Od polovice roka 2024 spoločnosť takmer zdvojnásobila počet mladých zákazníkov, ktorí si kupujú svoje prvé auto. Títo začínajúci vodiči čoraz častejšie uprednostňujú športovejšie značky, ako BMW alebo Audi, pred tradičnou značkou Škoda.
Na druhej strane, takmer 10 percent predaja už tvoria zákazníci vo veku 65+. Často sa rozhodujú pre kompaktné SUV alebo menšie modely s nižšou spotrebou paliva, pričom uprednostňujú tradičné značky. V tomto segmente zároveň vzrástla priemerná cena auta, čo svedčí o rastúcej kúpnej sile seniorov.
Vaněček zároveň upozornil , že vzhľadom na meniace sa pravidlá uplatňovania odpočtu DPH pri firemných autách očakávajú zvýšený záujem podnikateľov. „Ponúkame vozidlá s odpočtom DPH, majú preukázateľný technický stav a najazdené kilometre, deklarovaný servis a škodovú históriu. A predovšetkým sú okamžite k dispozícii. Nehrozí tak žiadne riziko, že podnikatelia alebo firmy si nebudú môcť kúpiť vozidlo pred 1. januárom 2026 z dôvodu čakacích lehôt, ktoré sú bežné pri nových automobiloch,“
Trendy v preferenciách
Z hľadiska typu karosérie predajom po prvýkrát v histórii skupiny dominujú SUV – tvoria 27,5 % všetkých predajov v Česku a 31,8 % v Poľsku. Na Slovensku sú na druhom mieste (26,9 %), necelých tristo áut za hatchbackmi (28,7 %). Zvyšuje sa aj popularita automobilov s automatickou prevodovkou (medziročne +21 %) a áut s alternatívnym pohonom. Predaj hybridov stúpol o 51 % a elektromobilov až o 133 % . Celkovo skupina tento rok už predala viac ako 1 400 elektromobilov, najčastejšie Tesla Model 3 a Volkswagen ID.
Top 10 najpredávanejších modelov áut v sieti AAA AUTO za tri štvrťroky 2025:
| Česká republika | Poľsko | Slovensko | |
| 1. | Škoda Octavia | Opel Astra | Škoda Octavia |
| 2. | Škoda Fabia | Kia Sportage | Škoda Fabia |
| 3. | Škoda Superb | Škoda Octavia | Škoda Superb |
| 4. | VW Passat | Kia Ceed | Kia Ceed |
| 5. | Hyundai i30 | Nissan Qashqai | VW Passat |
| 6. | Škoda Kodiaq | Toyota Corolla | Hyundai i30 |
| 7. | VW Golf | VW Passat | VW Golf |
| 8. | Hyundai Tucson | Ford Focus | Kia Sportage |
| 9. | Škoda Karoq | Opel Insignia | Hyundai Tucson |
| 10. | Kia Ceed | Dacia Duster | Opel Astra |
Zdroje: vlastné, AURES Holdings
Podobné články
XPENG G6: Tesla killer
Elektrická GLC mení pravidlá hry: Dojazd vyše 700 km a rýchle nabíjanie
Dongfeng BOX: Auto do mesta a na okresky
Mercedes-Benz CLA 350 4MATIC with EQ Technology (VIDEO)
Športové elektrické auto XPENG Next P7